1zad.
Pan Franek złowił szczupaka ważącego 2,5kg. Głowa tego szczupaka jest tylko o 0,5kg lżejsza od tułowia. Ile waży sama głowa?


2.zad
Ela z Marcinem wybrali się na pieszą wycieczkę. Postanowili przejść trasę o długości 21 km. Po trzech godzinach marszu Marcin powiedział do Eli:
Pozostało nam do przejścia o 5 km mniej,niż już przeszliśmy.
Jaką odległość pokonali w ciągu pierwszych trzech godzin wycieczki?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T15:06:24+02:00
Zad1.

waga tułowia x
waga głowy x - 0,5 kg

x + x - 0,5 kg = 2,5 kg
2x = 2,5 kg + 0,5 kg
2x =3 kg
x = 3 kg : 2 = 1,5 kg TYLE WAŻY TUŁÓW
x - 0,5 kg = 1,5 kg - 0,5 kg =1 kg TYLE WAŻY GŁOWA

zad2.
po 3 godzinach przeszli x km
zostalo im o 5 mniej, czyli x-5
łącznie trasa ma 21 km
czyli x + x-5 =21
2x -5 =21
2x = 26
x = 13

przeszli 13 km
2010-04-14T15:09:15+02:00
1.
x-waga tułowia
x-0,5-waga głowy

x+x-0,5=2,5
2x=3 /:2
x=1,5

1,5-0,5=1 kg waży sama głowa

2,
x-km które przeszli
x-5- km do przejścia

x+x-5=21
2x=26 /:2
x=13 km przeszli
2 4 2