Suma cyfr liczby trzycyfrowej wynosi 18 .Co to za liczba , jeśli cyfra jedności stanowi (1/2 - jedną drugą cyfry) dziesiątek , a cyfra setek jest o 3 większa od cyfry dziesiątek.

Zaczęłam robić to tak -

cyfra setek - x+3
cyfra dziesiątek - x
cyfra jedności - jedna druga x

x+3+x+ jedna druga x = 18

i co daleej ! heeelp ! :) Dam najeczkę ;)

2

Odpowiedzi

2010-04-14T15:17:23+02:00
1/2*x+x+x+3=18
2 1/2*x=18-3
2 1/2*x=15
x=15÷5/2
x=15*2/5
x=6

1/2*6=3
x+6=3+6=9
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:17:35+02:00
Suma cyfr liczby trzycyfrowej wynosi 18 .Co to za liczba , jeśli cyfra jedności stanowi (1/2 - jedną drugą cyfry) dziesiątek , a cyfra setek jest o 3 większa od cyfry dziesiątek.
1/2x-cyfra jednoiści
x-cyfra dziesiątek
x+3-cyfra setek
1/2x+x+x+3=18
2,5x=18-3
2,5x=15 /:2,5
x=6
1/2*6=3
6+3=9
Odp; Ta liczba to 963
4 3 4