Przeciętny pomidor waży 10 dag. Największy pomidor wyhodowany na świecie ważył 3,5 kg. Wyobraź sobie, że bierzemy 1 kg przeciętnych pomidorów i powiększamy każdy z nich do wielkości rekordowej. Ile ważyłyby nasze pomidory po tej operacji?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:12:24+02:00
1 kg=100 dag
100:10=10 -liczba pomidorow w 1 kg
10*3,5kg=35 kg
Odp: 35kg
2010-04-14T15:14:11+02:00
Waga normalnego pomidora: 10dag=0,1kg
Waga rekordowa: 3,5kg
Ilość: 1kg=10sztuk
3,5x10=35kg


To najprostsze rozwiązanie ;))