Te zadania są z działu Proporcjonalność
1 zadanie
W pewnym gimnazjum liczącym 432 uczniów stosunek liczby dziewcząt do liczby chłopców wynosi 4:5. Ile dziewcząt i ilu chłopców jest w tej szkole?

2 zadanie
Odcinek AB podzielono na dwie części w stosunku 2:3. Jedna część jest o dwa centymetry krótsza od drugiej. Jaka długość ma odcinek AB?
Proszę o szybkie rozwiązanie, mam to na jutro :)

P.S. Tylko z danymi, co to x itp.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T15:12:08+02:00
Zad1.
432= 4x+5x
432=9x /:9
x=48

4x=192- liczba dziewcząt
5x=240- liczba chłopców


zad2.
x- I częsc podzielonego odcinaka |6
x-2 - II czesci pozielonego odcinka |4

x-2 2
-----=--
x 3

3x-6=2x
3x-2x=6
x=6

|AB|=10
Odp: dlugosc odcinka AB wynosi 10 cm
5 3 5
2010-04-14T15:18:29+02:00
4:5 stosunek liczby dziewczynek i chłopców
4x-liczba dziewcząt
5x-liczba chłopców
432-uczniów w szkole
4x+5x=432
9x=432 /:9
x=48
4*48=192-liczba dziewczynek
5*48=240-liczba chłopców
6 4 6