Odpowiedzi

2009-11-04T18:56:55+01:00
Zależność jest taka, że rośliny produkują sobie pokarm - skutkiem ubocznym jest tlen który jest wydobywa się na zewnątrz, a zwierzęta do oddychania potrzebują tlenu więc go wykorzystują. Gdyby na ziemi nie było roślin nie byłoby możliwe żynie zwierząt.
Tak nam to pani na lekcji tłumaczyła
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T19:04:47+01:00
FOTOSYNTEZA:
- Obecność chloroplastów w komórkach.
- Dostępność światła( słoneczne, elektryczne).
- Dostępność soli mineralnych (jony magnezowe aktywują fotosyntezę).
- Dostępność wody.
- Proces zachodzi w chloroplaście w cytoplaźmie.

ODDYCHANIE ZWIERZĄT:
- Całym ciałem.
- Możliwe przy pomocy tlenu .
- Wytwarza dwutlenek węgla.
- Proces zachodzi w mitochondrium i cytoplaźmie.
- Dostępność wszystkich składników potrzebnych do przeprowadzenia procesu.

Mam nadzieję, że pomogłam ;)
6 4 6
2009-11-04T19:07:46+01:00
Rośliny same produkują sobie pokarm. Produktem ubocznym jest tlen, który jest niezbędny do oddychania innych form życia (np. ssaków, ptaków, i td..). Dzięki rośliną żyjemy..
2 4 2