Podane wyrażenie (4x + 3)(3 — 4x) +(4x —1)² + 2x doprowadż do majprostszej postaci.

Dla jakiego argumentu wartaść funkcji y=-3x + 5 wynosi
(-2½)

W trójkącie prostokątnym przeciwprostokątna ma długość 10 cm, jedna z przyprostokątnych 6 cm. Oblicz sinα i tgα wiedząc, że α
to kąt leżący naprzeciw danej przyprostokątnej.


Doprowadż do najprostszej postaci: √12 + √27 + √75 .

2

Odpowiedzi

2010-04-14T15:25:21+02:00
(4x + 3)(3 — 4x) +(4x —1)² + 2x=
4x+3×3-4x+4x-1²+2x=
14x+9-1²=
14x+10

nie wiem czy dobrze..

a reszty nie umiem,,
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:32:04+02:00
Pierwsze
=12x-12x+16x^-2*4x*(-1)+1+2x=16x^+8x+1+2x=18x^+8x+1
drugie
-2,5=-3x+5
-3x=-2,5-5
-3x=-7,5/:-3
x=2,5