Proszę o pomoc w zadaniu z matematyki oto treść: Klub zrzeszający 12 hodowców gołębi podał, że każdy członek klubu ma średnio 50 gołębi. Dane te okazały się nieaktualne, gdy jeden z członków klubu sprzedał połowę swoich gołębi - ma ich teraz 36. Ile średnio gołębi przypada obecnie na jednego członka klubu? Potrzebne na dziś. Dziękuję z góry:)

2

Odpowiedzi

2010-04-14T15:20:48+02:00
[(11*50)+1*36]/12=48
odp:średnia ilość wynosi 48 gołębi
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:24:13+02:00
12*50= 600 golebi

sprzedal polowe golebi wiec

600-36 = 564

564/12 = 47

47 golebi srednio na osobe