Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T15:20:30+02:00
D=12cm
a =60 stopni
B = 180stopni - 90stopni - a
B = 180stopni - 90stopni - 60stopni
B=30 stopni

r = ?
h = ?

r = 1/2d
r = 1/2 * 12
r = 6cm

r = 1/2r
r = 1/2 * 6
r = 3cm

h = D√3/2
h = 12√3/2
h = 6√3cm

Serdeczne pozdrowienia!!
w poniedziałek mieliśmy to na lekcji i ja zrobiłam to na 5 , jestem dobra z matmy możesz mi pisać swoje zadania domowe ok!!
2010-04-14T15:25:42+02:00
R - promień podstawy walca
h- wysokość walca.
a - przekątna danego przekroju
a = 12 cm
α = 60⁰
h/a = sinα = sin 60⁰ = √3/2
2h = √3*a
h = √3*12/2 = 6√3 [cm]
2r/a = cosα = 1/2
a = 4*r
r = a/4
r = 12/4 = 3 [cm]

Odp. Szukana dł. promienia wynosi 3 cm, natomiast wysokość - 6√3 cm.