Odpowiedzi

2010-04-14T15:26:05+02:00
Staw w kształcie prostokąta ma długość 50 m i szerokość 30 m. Średnia głębokości stawu wynosi 180 cm. Oblicz, ile wody znajduje się w tym stawie, jeżeli jest on napełniony po brzegi.

a = 50 m - długość stawu
b = 30 m - szerokość stawu
h = 180 m = 1,8 m

V = a*b*h
V = 50m*30m*1,8m
V = 2700 m³
V = 2700 m³ *1000dm³/1m³= 2.700.000 dm³
1 dm³ = 1l wody
V = 2.700.000 l wody


Odp. W stawie znajduje się 2700 m³ wody = 2.000.000 l wody

P.S Liczę na Naj ;D
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:28:52+02:00
(180cm = 1,8m)
V = 50m * 30m * 1,8m
V = 2700m³ = 2700000dm³ = 2700000l
odp: W stawie znajduje się 2700000l wody.
2 4 2