Odpowiedzi

2009-11-04T18:54:13+01:00
Grzyby są organizmami heterotroficznymi, których komórki mają ściany przesycone chityną oraz polisacharytem. Jako materiał zapasowy grzyby gromadzą glikogen i tłuszcze. Najczęsciej przybierana forma to plecha. Mogą tworzyć owocniki zbudowane z trzcionka i kapelusza. Nie posiadają chlorofilu i nie prowadzą fotosyntezy. Nie są roślinami- są heterotroficzne. Odżywiają się martwą materią organiczną. Mają zdolność do rozkładu ligniny oraz mają duże znaczenie przy rozkładzie celulozy, co oznacza że dzięki nim na ziemi nie zalegają tony liści i innych organizmów posiadających związki organiczne. Gdyby nie grzyby związki organiczne nie powróciły by do ekosystemu. Są także pożywieniem dla ludzi i zwierząt. Porosty to organizmy pionierskie. Są bioindykatorami co oznacza, że ich występowanie oznacza stan czystości powietrza, dlatego porosty tak licznie występują nad morzem, gdzie powietrze jest czyste.Są ważnym składnikiem pokarmowym np. dla reniferów oraz schronieniem bezkręgowców. Niektóre ptaki wykorzystują porosty do budowy gniazd i dziupl. Wykorzystuje sie je również w lecznictwie.
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T19:10:23+01:00

GRZYBY
Stanowią ogniwo destruentów i rozkładają substancje organiczne w tym drewno,współtworzą próchnice ,mają udział w krążeniu pierwiastków
Niektóre gatunki są symbiontami -współżyją z korzeniami roślin .
tworzą plechę porostu
Wykorzystywane do produkcji leków a także witamin a b2 b12
wywołują choroby zwierząt i ludzi

POROSTY
główni producenci materii w tundrze
należą do tzw roślinności pionierskich
są wskaźnikami zanieczyszczenia powietrza związkami siarki
wykorzystywane do produkcji leków
25 3 25