Odpowiedzi

2010-04-14T15:40:57+02:00
Od Ameryki Północnej oddziela ją Kanał Panamski. Od wschodu oblewa ją Ocean Atlantycki, a od zachodu Ocean Spokojny. Rzeka Amazonki ma długość 6400 km i jest największą na świecie pod względem powierzchni dorzecza i drugą pod względem długości . Następną rzeką jest Orinoko, zwana także Ro Orinoco. Płynie przez obszar Wenezueli. Ma swoje źródła na zachodnich stokach Sierra Parima.
proszę niestety o lini nic nie wiem :(
pozdrawiam :*:*:*:*
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:41:07+02:00
Ameryka Południowa – Leży w całości na półkuli zachodniej i w większości na półkuli południowej, jedynie północne jej części znajdują się na półkuli północnej. W Ameryce południowej znajdują się najdłuższe góry świata: Andy z najwyższym szczytem: Aconcaguą 6960m.n.p.m. W A. Poł. Znajduje się największa rzeka świata: Amazonka, która ma największą powierzchnię dopływów na świecie. Na tym kontynencie występują wszystkie strefy klimatyczne łącznie z podbiegunową. Ameryka Południowa zajmuje 4 miejsce pod względem wielkości kontynentów.
6 2 6