W ciągu 1s z wysokości 10m na łopatki turbiny hydroelektrowni spada woda o masie 5000kg.
a) oblicz energie potencjalną spadającej wody .przyjmij g = 10N/kg
b) oblicz ile wynosi energia elektryczna uzyskiwana w hydroelektrowni w czasie 1s , wiedząc że tylko 80% energii spadającej wody jest zamieniane na energie elektryczną
c)oblicz moc prądu uzyskiwanego w tej hydroelektrowni w czasie 1 s

2

Odpowiedzi

2010-04-14T15:49:55+02:00
A)Ep=m*g*h
m=5000 kg
g=10N/kg
h=10m
Ep=5000 kg*10N/kg*10m
Ep=50000N*10m
Ep=500000 J


c) p=W:t
t=1s
W=F*s
F=10N/kg
s=10m
W=10 N/kg *10m= 100 J
P=100 J: 1s= 100 V

b niestety nie umiem....
mam nadzieję, że to pomoże. : DDDDDDDDDDD
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:27:26+02:00
Zada. jest dobrze rozwiązane
b.
energia elektryczna = pracy prądu = Ep , ale wykorzystano 80% , więc obl. 80% z 500000 J
czyli 500000 J *80/100 = 400000 J
C.
W = 400000 J
t = 1s
P = ?
P = W/t
P = 400000 J/1s = 400000 W = 400 kW