Odpowiedzi

2010-04-14T15:46:56+02:00
P=AB*DE
P=CB*DF
podstawa razy wysokość pod kątem prostym do tej podstawy, stąd te dwie możliwości obliczenia pola

porównanie ich

AB*DE=CB*DF

podstawiając liczby wychodzi, że DF=25 [m]
39 3 39
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:47:35+02:00
W równoległoboku ABCD poprowadzono wysokości DE i DF.Oblicz wysokość DF, jeśli wiadomo, że AB=30m, BC=18m, oraz DE=15m

mamy 2 możliwości;
1)
AB*DF=BC*DE
DF=BC*DE/AB
DF=18*15/30
DF=9 cm
2)
AB*DE=BC*DF
DF=AB*DE/BC
DF=30*15/18
DF=25 cm
97 4 97
/ to co
Dzięki 2 prawidłowe
Ja mam tylko jedno pytanie co znaczy * i /
,,*" znaczy razy czyli mnozenie (znak mnozenia) a to drugie to nie wiem
to drugie prawidlowe bo mam w ksiazce a tk dokladnie to z tylu ksiazki odpowiedzi tylko nie wiedzialam jak obliczyc. Dzieki ;D