A) Pole trójkąta jest równe 20 cm ². Jeden z boków tego trójkąta ma długość 16 cm. Oblicz długość wysokości opuszczonej na ten bok.

b) Podstawy trapezu o polu 48 cm ² mają długość 5 cm i 7 cm. Jaką wysokość ma ten trapez ?

c) W trapezie o polu 26 cm ² jedna z podstaw ma długość 3 cm, a wysokość - 4 cm. Oblicz długość drugiej podstawy.

To mają być równania.
Proszę pomóżcie.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T15:44:33+02:00
A)
pole trójkąta - a*h÷2
16cm * h\2=20cm² \*2
16cm * h = 40cm² \÷16cm
h= 2,5 cm
b)
pole trapezu - (a+b) * h÷2
(5cm+7cm)*h÷2=48cm²
12cm * h ÷ 2 = 48cm² \*2
12cm* h = 96cm² \ ÷12cm
h=8 cm
c)
pole trapezu - (a+b) * h÷2
(3cm + b) * 4cm ÷2 = 26cm²
(3cm + b )* 2cm = 26 cm² \ ÷2 cm
3cm + b = 13 cm \ -3cm
b = 10cm
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:57:10+02:00
A)
P(trójkąta) = 1/2 * a * h
P = 1/2 * 16cm * h = 20cm²
h = 20cm² : 1/2 : 16cm
h = 40cm² : 16cm
h = 2,5cm <---wysokość

b)
P(trapezu) = 1/2 * h * (a + b)
P = 1/2 * h * (5cm + 7cm) = 48cm²
P = 1/2 * h * 12cm = 48cm²
h = 48cm² : 1/2 : 12cm
h = 96cm² : 12cm
h = 8cm <---wysokość

c)
P(trapezu) = 1/2 * h * (a + b)
P = 1/2 * 4cm * (3cm + b) = 26cm²
3cm + b = 26cm² : 1/2 : 4cm
3cm + b = 52cm² : 4cm
3cm + b = 13cm
b = 13cm - 3cm
b = 10cm <---wysokość
3 5 3