Odpowiedzi

  • Evv
  • Rozwiązujący
2010-04-14T15:49:06+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:49:39+02:00
Jaka liczba ma tę wartość, że jeśli ją pomnożymy przez 7 i od wyniku odejmiemy4, to otrzymamy liczbę o 20 od niej większą?

x - szukana liczba
7x - szukana liczba pomnożona przez 7
7x-4 -od wyniku po wymnożeniu odejmujemy 4
x+20 - liczba o 20 większa od szukanej

7x-4=x+20 obustronnie +4
7x=x+24 obustronnie -x
6x=24 obustronnie :6
x=4

2010-04-14T15:50:41+02:00
X= szukana liczba

x*7- 4=x +20 (jeśli ją pomnożymy przez 7 i od wyniku odejmiemy4, to otrzymamy liczbę o 20 od niej większą)

x*7- 4=x +20
7x-4=20+x
6x=24/:6
x=4

spr:
ją pomnożymy przez 7>> 4*7=28
od wyniku odejmiemy4>> 28-4=24
to otrzymamy liczbę o 20 od niej większą>> 20+4=24

odp. szukana liczba to 4
mam nadzieje ze wsyztsko jasne;)