Odpowiedzi

2010-04-14T16:29:49+02:00
Fotosynteza-jest procesem skomplikowanym i złożonym. Jest to jedna z najważniejszych przemian biochemicznych na Ziemi. Proces ten utrzymuje wysoką ilosc tlenu w atmosferze. Zachodzi ona w dwuch etapach:
-faza jasna (określana jako faza przemiany energii)
- faza ciemna (określana jako faza przemiany substancji)

Oddychanie komórkowe: to proces przenoszenia energii wiązań chemicznych z substancji będących pożywieniem komórki do związków pożytecznych w procesach życiowych. Oddychanie przebiega w każdej żywej komórce w sposób stały. Zavhodzi ono wtedy gdy procesy metaboiiczne zostaną zachamowane.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:33:02+02:00
Fotosynteza:
1)występowanie:rośliny zielone zawierające chlorofil
2)miejsce przebiegu:chloroplasty
3)czas trwania:tylko w dzień
4)substraty:związki nieorganiczne: woda H2O, dwutlenek węgla CO2
5)produkty końcowe:związki organiczne, np.: węglowodany, białka, tłuszcze oraz tlen
6)energia:pobierana z zewnątrz i gromadzona w związkach organicznych

Oddychanie:
1)występowanie:każdy żywy organizm
2)miejsce przebiegu:cytoplazma, mitochondria
3)czas trwania:w dzień i w nocy
4)substraty:związki organiczne, głównie węglowodany i tłuszcze
5)produkty końcowe:związki nieorganiczne: dwutlenek węgla - CO2, woda - H2O
6)energia:energia wiązań chemicznych zamienia się w energię cieplną, mechaniczną lub inną
16 4 16
no szkoda że ze strony o biologi