Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:51:39+02:00
Praca równa się zmianie energii (w tym przypadku potencjalnej)

W=ΔE

ΔE=mgh

g=10 m/s²
h=3 m
m= 5 kg

W=10*3*5=150 [J]

[W]=kg*m*m/s²= J (sprawdzenie jednostek)
4 4 4
2010-04-14T15:55:21+02:00
Ep=m*g*h masa * przyspieszenie ziemskie ok. 9,81 N/kg * m w zaokragleniu 10 N/kg
Ep= 5*9,81*3=147,15 [ kg * N/kg *m ]= [J] kg sie skruca i zostanie ci N*m czyli J
Lub
Ep=5*10*3 =150 J
odp. ta kula wykona prace 147.5 J lub 150 J.musisz wybrac sobie sposub ktory ci pasuje.
2 3 2
2010-04-14T16:07:53+02:00
W= F*s [J]
W=Ep

Ep=m*g*h [kg*m/s2*m=kg*m2/s2=J]
Ep=5*10*3
Ep=150 J
2 4 2