Odpowiedzi

2010-04-14T15:52:01+02:00
Piętro pogórskie
regiel dolny
regiel górny
kosodrzewina
hale
turnie

chyba chodzi o to, nie?
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:52:52+02:00
Piętra górskie:

- regiel dolny ( najczęściej las liściasty )
- regiel górny ( las iglasty)
- kosodrzewina ( piętro karłowatych drzewek i gęstych krzaków)
- łąki górskie - hale ( skupiska roślin zielnych)
- turnie - powyżej granicy wiecznego śniegu ( poza porostami i pojedynczymi roślinkami nie ma tam autotrofów -)
3 3 3
2010-04-14T15:53:05+02:00
Strefy górskie
- regiel dolny ( najczęściej las liściasty klimatu, w jakim znajdują się góry)
- regiel górny ( las iglasty)
- kosodrzewina ( piętro karłowatych drzewek i gęstych krzaków)
- łąki górskie - hale ( skupiska roślin zielnych)
- turnie - powyżej granicy wiecznego śniegu ( poza porostami i pojedynczymi roślinkami nie ma tam autotrofów - ekosystem allochtoniczny)
2 5 2