Odpowiedzi

2010-04-14T16:02:30+02:00
X- ramie
x = 3/4 * 8 = 6

pitagoras: h² + 4 ² (bo polowa podstawy) = 6²
36 - 16 = h²
20 =h²
2√5 = h
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:08:59+02:00
AB=8cm
AC
= 8*3/4=6cm
BC


Korzystając z twierdzenia pitagorasa ;

Wysokość podzieli trójkąt na dwa trójkąty prostokątne .a więc podstawa jednego takiego trójkąta wynosi 4 cm, a ramie ma dl.6cm.

a2+h2=c2

a=4cm
h=? wysokość
c=6cm

(4)2+h2=(6cm)2
h2=36cm2-16cm2
h2=20cm2
h=√20cm=2√5cm
1 5 1