Odpowiedzi

2010-04-14T16:02:56+02:00
Will Smith, właściwie Willard Christopher Smith Jr (ur. 25 września 1968 w Filadelfii, stan Pensylwania) – amerykański aktor i raper.

Stan cywilny: żona Sheree Smith (rozwód w 1995 r.), syn Willard Smith III "Trey" (ur. 1992). Od 1997 r. żonaty z Jadą Pinkett Smith, mają syna Jadena Christophera Syre (ur. 1998) i córkę Willow Camille Reign (ur. 2000).

Urodził się w Filadelfii w dość zamożnej rodzinie. W szkole był dobrym uczniem, zaproponowano mu nawet stypendium do college'u, lecz Will nie przyjął go. Od najmłodszych lat pociągał go show-business. W wieku 12 lat zaczął rapować, po paru latach założył ze swoim przyjacielem zespół, który szybko podbił listy przebojów, zdobywając nawet nagrodę Grammy. W 1990 roku Will spróbował sił jako aktor w serialu "Bajer z Bel-Air". Zagrał tam komediową rolę biednego chłopca, który mieszka z bogatą rodziną. Dzięki występom w serialu zyskał ogromną popularność, dostał za swoją rolę dwie nominacje do Złotych Globów i zaczął otrzymywać inne propozycje filmowe.

Jego pierwsza rola gwiazdorska to udział w filmie Dzień Niepodległości. Przypieczętowaniem sukcesu był przebojowy film o służbach specjalnych, kontrolujących pobyt kosmitów na ziemi – Faceci w czerni. W roku 2002 otrzymał nominację do Oscara za rolę Muhammada Ali w filmie Ali.

Rok 2006 to kolejna nominacja do Oscara, tym razem za film W pogoni za szczęściem ("The Pursuit of Happiness")

W roku 2007 na ekrany kin wszedł kolejny film ze Smithem w roli głównej, Jestem legendą (ang. "I'm Legend").

W roku 2008, w plebiscycie organizowanym przez magazyn "Forbes", zajął 1. miejsce, a tym samym okazał się najlepiej zarabiającym aktorem. Zarobił 80 mln $ od 1 czerwca 2007 do 1 czerwca 2008.
9 5 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:06:29+02:00
Łukasz Płoszajski (ur. 27 kwietnia 1978 roku w Łodzi) – polski aktor telewizyjny i teatralny.
Debiutował w Teatrze Powszechnym im. Jana Kochanowskiego w Radomiu w 2003 roku rolą Złotego w spektaklu Podróż do wnętrza pokoju. Po ukończeniu Wydziału Aktorskiego na PWSFTviT w Łodzi wystąpił na scenie tego teatru jako Bill w przedstawieniu Wieczór kawalerski. Karierę na szklanym ekranie rozpoczął od udziału w programie Michała Fajbusiewicza Magazyn Kryminalny 997, gdzie wcielał się w różnorodne role. W 2004 roku przyjął rolę cynicznego Artura "Arturo" Kulczyckiego, syna znanego przedsiębiorcy i hazardzistki w operze mydlanej TV-Polsat Pierwsza miłość. Pojawił się gościnnie na srebrnym ekranie w serialach – TV-Polsat Fala zbrodni (2004), TVN Kryminalni, TVP2 Biuro kryminalne oraz sitcomie Polsat Świat według Kiepskich (2005).
Od 2006 roku występuje również w Teatrze Komedia we Wrocławiu w spektaklu Raya Cooneya Rodzina Kerwoodów w reżyserii Wojciecha Ziemiańskiego jako Tom Kerwood.
22 maja 2008 roku, w Bielawie, koło Dzierżoniowa, na Dolnym Śląsku, wziął ślub ze swoją wieloletnią partnerką Emilią Oleksiak.
Poprowadził wraz z Agnieszką Popielewicz konkurs Miss Polski Nastolatek 2007. Wziął udział w teledysku piosenkarki Kasi Novy Did you ever know
Wiosną 2007 roku wystąpił w I edycji programu Jak Oni śpiewają?.


4 4 4