1. Siedziały wróble na staru na wróble. POczątkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble.?
2. Mówi pan: Kasiu podwyższam Ci kieszonkowe o 2,5 złotego. Ona na to: To terz w ciągu czterech miesięcy dostanę tyle samo pieniedzy ile przedtem w ciągu 5 miesięcy. Ile złotych kieszonkowego po podwyżce będzie dostawac Kasia.?

3. - 4 lata temu byłem 4 razy młodszy od mamy, a 10 lat temu byłem od niej młodszy 10 razy. Ile lat ma Autor wypowiedzi.


KONIEC>:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T16:04:10+02:00
Zad1.
ilosc wróbli na prawym ramieniu x
lewym ramieniu 2x
2x - 4 = x + 4
2x - x = 4 + 4
x =8
2x * 8 = 16
16 + 8 = 24
odp. na strachu na wróble siedziało 24 wróble.

zad3.
x -aktualny wiek autora
y- aktualny wiek mamy
x-4 - wiek autora cztery lata temu
y-4 - wiek mamy cztery lata temu
x-10 - wiek autora dziesięć lata temu
y-10 -wiek mamy dziesięć lata temu

ROZWIĄZANIE(układ równań):

4*(x-4)=y-4
10*(x-10)=y-10

4x-16=y-4
10x-100=y-10

4x-y=-4+16
10x-y=-10+100

4x-y=12
10x-y=90

-4x+y=-12
10x-y=90

6x=78

x=13
10x-y=90 czyli
10*13-y=90 czyli
-y=90-130 czyli
y=40

Odp.Autor wypowiedzi ma 13 lat.
2010-04-14T16:06:19+02:00
Zad1.
ilosc wróbli na prawym ramieniu x
lewym ramieniu 2x
2x - 4 = x + 4
2x - x = 4 + 4
x =8
2x * 8 = 16
16 + 8 = 24
odp. na strachu na wróble siedziało 24 wróble.

zad3.
x -aktualny wiek autora
y- aktualny wiek mamy
x-4 - wiek autora cztery lata temu
y-4 - wiek mamy cztery lata temu
x-10 - wiek autora dziesięć lata temu
y-10 -wiek mamy dziesięć lata temu

ROZWIĄZANIE(układ równań):

4*(x-4)=y-4
10*(x-10)=y-10

4x-16=y-4
10x-100=y-10

4x-y=-4+16
10x-y=-10+100

4x-y=12
10x-y=90

-4x+y=-12
10x-y=90

6x=78

x=13
10x-y=90 czyli
10*13-y=90 czyli
-y=90-130 czyli
y=40

Odp.Autor wypowiedzi ma 13 lat.