Odpowiedzi

2010-04-14T16:06:24+02:00
Obliczamy 12% z 1000 zł:
metoda na krzyż:

100% ------------- 1000
12% ---------------- x

x= 12% * 1000 / 100%
x=120zł

dodajemy tę kwotę do kwoty początkowej:
1000zł + 120 zł = 1120zł
to stan konta po roku

teraz znowu obliczamy 12% z nowej kwoty:
100% ------------- 1120
12% ---------------- x
i tak samo jak wyżej:
x= 12*1120/100
x= 134,4zł
1120+134,4=1254,4 zł- po 2 latach

i wreszcie po 3 latach:
100% ------------- 1254,4
12% ---------------- x
x = 12 * 1254,4 / 100 = 150,53
1254,4+150,53=1404,93
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:07:00+02:00
0,12*3lata =0,36 to znaczy 12%=0,12
1000*0,36=360
1000+360=1360
Odp.Stan pana Grzegorza wynosi 1360zł.
1 1 1
2010-04-14T16:10:35+02:00
1000 zł * 12( a na dole 100 zapisz przez kręskę ułamkową) = 120 (skrócą się zera)
120*3= 360 wynosi 3 letnie oprocentowanie
1000+360= 1360 zł
Odp. stan konta pana Grzegorza na chwilę obecna wynosi 1360 zł.

w razie pytań wyślij w prywatnej wiadomości....
LiCzE nA nAj ! ;p
1 1 1