CZy w kartonie o wymiarach 6,3 cm x 9,5 cm x 17 cm zmieści się 1 litr mleka?? Przyjmij że grubość ścianki wynosi 0,5 mm. OBJĘTOŚĆ PROSTOPADŁOŚCIANU .JEDNOSTKI OBJĘTOŚCI. odp brzmi że się NIE zmieści. prosze o obliczenia .
objętość prostopadłościanu wzór to V= abc daje naj

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T16:07:18+02:00
Odejmujesz 0,5mm * 2 (bo z dwóch stron) i zamieniasz na dm:
6,29cm=0,629 dm
9,49cm=0,949 dm
16,99cm=1,699 dm
mnożymy:
0,629 dm*0,949 dm*1,699 dm=1,014 dm³ =1,014 l czyli się zmieści!!!
2010-04-14T16:09:16+02:00
Odejmujemy 1mm bo (05,mm *2 =1mm) od każdej ścianki:
6,2cm x 9,4cm x 16,9 cm

Mnożymy :
V = 6,2 * 9,4 * 16,9 = 984, 932 cm3

Zamieniamy jednostke:
0, 98 dm3

A, że 1l = 1dm3

To w kartonie nie zmieści się litr mleka.
2010-04-14T16:10:22+02:00
V=6,3*9,5*17=1017,45
1017*0,5=508.725

odp.nie zmieści się

nie wiem czy dobrze to zrobiłam