Odpowiedzi

2010-04-14T16:08:05+02:00
Wiek córki :x
wiek matki: 2,5x

2,5x-x=30
1,5x=30
15x=300
x=20

odp. córka ma 20 lat
2010-04-14T16:08:26+02:00
X - wiek córki
2,5x - wiek matki
x + 30 = 2,5x x - 2,5x = - 30 -1,5x = - 30 |: (-1,5) x = 20
odp. Córka ma 20 lat. Daj naj jesli możesz.^^
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:10:07+02:00
Córka ma 20 lat ponieważ gdy ponieważ gdy pomnożymy jej wiek przez 2,5 wyjdze nam wynik 50 a pomiędzy 50 a 20 jest 30 lat różnicy


tego zadania nie trzeba rozpisywać ponieważ można zapisać to tak jak ja zapisałem

albo można to zrobić na X-ach:

x - wiek córki
2,5x - wiek matki
x + 30 = 2,5x x - 2,5x = - 30 -1,5x = - 30 |: (-1,5) x = 20