Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:13:45+02:00
Maria Konopnicka ''O co się modlić''
2010-04-14T16:16:51+02:00
Bardzo fajny jest wiersz pt DOM W KTÓRYM ŚMIESZY
ZACZYNA SIĘ TAK
jest wśród wielu baśni naszych
baśn o domu w ktorym straszy
w ktorym zawsze przed północą
strachy pięścią w mur łopocą
aż psy wyją w niebogłosy aż na głowie stają włosy
aż na strychu puszczyk wrzeszczy
księżyc zaś dostaje dreszczy
ale ja wam powiem szczerze
w jedna bajkę tylko wierzę
spośrób calej bajek rzeszy
w basn o domu w ktorym śmieszy
w owym domu przed północą
gwiazdki spoza szyb chichocą
na suficie tańczy pająk
cienie aż się pokładają
i trzepocą w świetle słodkim
ćmy wesołe jak łaskotki


Mi się ten wiersz bardzo podoba zwłaszcza dlatego że jest rymowany. Jak go recytowałam to dostałam 6. Myślę ze ci sie tez spodoba
POWODZENIA
2010-04-14T16:20:25+02:00
"Koniec bajek"

Zmordował się na koniec ten,co bajki prawił,
Żeby więc do ostatka słuchaczów zabawił,
Rzekł:"Powiem jeszcze jednę, o której nie wiecie.
Bajka poszła w wędrówkę.Wędrując po świecie,
Zaszła w lasy głębokie.Okrutni i dzicy
Napadli ją z hałasem wielkim rozbójnicy;
A widząc , że ubrana bardzo podle była ,
Zdarli suknię:aż z bajki Prawda się odkryła".