Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:14:20+02:00
A*a*h=V
0,5*0,5*h=3
0,25h=30
h=120m
3 3 3
2010-04-14T16:20:10+02:00
Podstawą graniastosłupa prawidłowego czworokątnego jest kwadrat. Jak wiemy, kwadrat ma wszystkie boki jednakowej długości. Obliczając wysokość z objętości miej to na uwadzę.

Wypisujesz dane:
V = 3 m³,
a = 0,5 m
H = ?

Przekształcasz wzór:

V = a * a * H / a * a

V/a² = H

H = 3m³/0,25m²
H = 12m

Sprawdzamy

V = a * a * H = 0,5 * 0,5 * 12 = 3 m³
2 5 2