Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:15:51+02:00
/ ubiór: kiedyś nago i boso, teraz w ubraniach i butach/
/ ilość dyscyplin /
/ trwanie igrzysk: kiedyś 5 dni teraz 2 tygodnie /
/ zawodnicy: kiedyś tylko greccy, teraz zawodnicy z pięciu kontynentów /
/ kiedyś startowali tylko mężczyźni, teraz także kobiety /
/ nagrody: kiedyś wieńce ze świętego drzewa, teraz medale /
Wymień podobieństwa między igrzyskami starożytnymi a współczesnymi?
/ co 4 lata, niektóre dyscypliny, składanie przysięgi, znicz olimpijski – teraz, święty ogień – kiedyś /
Dlaczego igrzyska sportowe rozgrywane co 4 lata nazywamy olimpiadami?
/ olimpiada pochodzi od nazwy miejscowości w której odbyła się pierwsza olimpiada w starożytności

Mam nadzieję że pomogłam :)
4 4 4
2010-04-14T16:22:42+02:00
Kiedyś: -dzielą się na letnie i zimowe,
-odbywały się co 4 lata,
-trwały 5 dni,
-ostatniego dnia zwyciezcow
(tylko tych ktorzy zajeli 1 miejsce)
nagradzano gałązką drzewka oliwnego,
-zapapalano specjalny znicz,
-było 5 konkurencji

Dzisiaj:
-odbywają się co 4 lata,
-trwają 3 tygodnie,
-zapalany jest znicz olimpijski
nagradzani są 3 najlepsi w danej
2 4 2