Odpowiedzi

2009-11-04T19:25:26+01:00
Guślarz był postacią odprawiającą czary nad wszystkimi duchami. Mógł więc wyglądać jak taki czarnoksiężnik z bajki. Długi, ciemny płaszcz, czarny kaptur na głowie, broda. Pełne skupienie nad tym co robi i nuta szaleństwa w oku. Przedstawialiśmy Dziady na lekcji i właśnie tak przebraliśmy Guślarza ;)
54 4 54
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-04T19:30:20+01:00
Myślę, że wygląd Guślarza nie różnił się wiele od dzisiejszego księdza. W "Dziadach" cz. II dowiadujemy się, że Guślarz przewodniczył obrządkom. Uważam, że jest on postacią w sędziwym już wieku mającą na sobie brązową szatę, połataną, gdyż w tamtych czasach nie bardzo dbano o wygląd. Sądzę, iż owa postać mogła chodzić w sandałach na rzemyk. Uważam, że Guślarz mógł mieć ogolone miejsce na środku głowy a resztę włosów siwych, porozrzucanych we wszystkie strony. Przypuszczam, że bohater "Dziadów" nosił długą siwą brodę sięgającą mu do klatki piersiowej.
58 2 58