1. Skawiński powiedział o sobie: '' jestem jak statek, który jeśli nie wejdzie do portu, to zatonie''
wyjaśnij w kilku zdaniach jak rozumiesz to metaforyczne porównanie.

2. Skawiński traktował wyspę, na której samotnie zamieszkał, jako arkadię. Opisz tę krainę wiecznej szczęśliwości. Za myśl przewodnią niech Ci posłuży zdanie: '' Tam, na dworze ludzie na owych okrętach walczyli z nocą, z ciemnością, z falą; w izbie było zaś spokojnie i cicho''.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T16:24:06+02:00
1 czyli ze jest jak czlowiek ktory wchodza do nieba i jesli tam wejdzie to bedzie dalej zyl ze nie umrze
36 2 36
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:24:20+02:00

Moim zdaniem słowa te oznaczają, że Skawiński jest człowiekiem który ma swój cel. Wiadomo - statek , który dopłynie do portu, w pewnym sensie spełni swoją misję, dokończy zadanie, osiągnie cel. Tak jest więc też z człowiekiem. Każdy w życiu ma swój cel - Skawiński też miał. Za wszelką cenę pragnął go osiągnąć. Być może chodzi tu także o dom - domem dla statku jest port. Możliwe, że chodzi tutaj o bezpieczeństwo cżłowieka w domu, jak i bezpieczeństwo statku w porcie. Jeśli jest poza nim, czuje niebezpieczeństwo.Skawiński tez tesknił za swoja ojczyzna dlatego te słowa moga byc do tego porównane. Tak przynajmniej ja to rozumię, nic innego mi nie przychodzi do głowy :)


82 2 82
2010-04-14T16:24:45+02:00
Skawiński traktował siebie jak statek ponieważ cią gle podrużował.nie maiał stałego miejsva zamieszkanie. nie miał ani rodziny ani dzieci ,dlatego postanowił skożystać z propozycji i zostać latarnikiem.
40 2 40