Zad 1. Taką samą ilością karmy, jaką zjada 8 kaczek, można nakarmić 20 kur. Ilość, jaką zjada 12 kaczek, wystarczy dla:

a) 24 kur
b) 30 kur
c) 36 kur
d) 40 kur

Zad 2. Pchła, która ma wysokość 1mm, potrafi skoczyć na wysokość 13 cm. Na jaką wysokość mógłby skoczyć człowiek o wzroście 1,7 m, gdyby był tak skoczny jak pchła

a) 221m
b) 22,1m
c) 221cm
d) 13 1/3 m


Proszę o pełne rozwiązania a nie a b czy c :)

2

Odpowiedzi

2010-04-14T16:23:29+02:00
1.
8kaczek -20kur
12kaczek-xkur
x=12*20/8
x= 30

odpowiedź b.

2.
1mm-13cm
1700mm-xcm
x=1700*13/1
x=22100
x=2210cm
x=22,1m

1,7m=170cm
170*10=1700mm

odpowiedź b.
13 1 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:25:11+02:00
1.

8 kaczek-20 kur
12 kaczek-x
(mnożymy na krzyż)
8x=240/:8
x= 30 czyli odpowiedz b

2.

1mm-130 mm
1700mm-x
(mnożymy ma krzyż)
x=221000mm
x=221 m czyl odp a


mam nadzieję że pomogłam ;)
6 3 6