Odpowiedzi

2010-04-14T16:20:10+02:00
4 lata temu on miał 9 lat, więc jego mama 4*9 = 36lat
więc teraz mama ma 36 + 4 = 40 lat
10 lat temu ten chłopak miał 3 lata a mama 30
30/3=10
czyli się zgadza
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:29:03+02:00
Zad.1
4 lata temu byłem 4 razy młodszy od mamy, a 10 lat temu byłem od niej młodszy 10 razy. Ile lat ma autor wypowiedzi?

x - wiek autora y - wiek mamy
4(x-4) = y-4 10(x-10) = y - 10 4x-16 = y-4 10x - 100 = y - 10 4x - y = 12 10x - y = 90 -4x + y = -12 10x - y = 90 6x = 78 / : 6 x = 13
Odp : autor wypowiedzi ma 13 lat
3 2 3