Proszę z obliczeniami.
Na jutro!

1.W pewnym prostokącie jeden z boków jest o 6 cm dłuży od drugiego. Gdy parę dłuższych boków skrócono o 20%, a parę krótszych przedłużono o 25%, otrzymano prostokąt o takim samym obwodzie. Jaki obwód ma każdy z tych prostokątów?

2.W Szkole Podstawowej Nr 14 uczy się 930 uczniów. Liczba dziewcząt stanowi 86% liczby chłopców. Oblicz, ilu chłopców i ile dziewcząt uczy się w tej szkole.

Jeśli nie jest możliwe zamieszczenie znaków tutaj proszę o załącznik z plikiem lub skan kartki z rozwiązaniem *wyraźny*

Odpowiedz do zadania 1: 108cm
Odpowiedz do zadania 2: 500 chłopców i 430 dziewcząt.
Pilne dziś do 21.00

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:27:08+02:00
1.
2x + 2 * (x + 6) = 2 * (0,8x + 4,8) + 2 * 1,25x
2x + 2x + 12 = 1,6x + 9,6 + 2,5x
-0,1x = -2,4 /: -0,1
x = 24

Obwód 1: 2 * 24 + 2 * 30 = 108 cm
Obwód 2: 2 * 30 + 2 * 24 = 108 cm


2.
x- liczba chłopców

86% = 86/100
0,86x - dziewczęta

x+0,86x=930
1,86x=930
x=500- liczba chłopców
930-500=430- liczba dziewcząt


2010-04-14T16:32:04+02:00
1.
2x + 2 * (x + 6) = 2 * (0,8x + 4,8) + 2 * 1,25x
2x + 2x + 12 = 1,6x + 9,6 + 2,5x
-0,1x = -2,4 /: -0,1
x = 24

Obwód 1: 2 * 24 + 2 * 30 = 108 cm
Obwód 2: 2 * 30 + 2 * 24 = 108 cm


2.
x- liczba chłopców

86% = 86/100
0,86x - dziewczęta

x+0,86x=930
1,86x=930
x=500- liczba chłopców
930-500=430- liczba dziewcząt