A)
1 cal = 2,54 cm
1 stopa = 12 cali = ............cm

B)
Kapitan Guliwer podczas podróży poznał liliputa o wzroście 6,5 cala. W krainie olbrzymów spotkał zaś karła o wzroście 30 stóp.
Podaj w centymetrach wzrost liliputa i karła.
Zad 1
Oblicz ile złotych kosztuje:
ceny za 1 m
tasiemka 0,60 zł
wstążka 0,90 zł
aksamitka 2,40 zł

a) 1,5 m tasiemki :
b) 2,5 m wstążki :
c) 0,6 m aksamitki :
d) 25 cm wstążki :

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:32:44+02:00
1cal=2,54cm
1stopa-12cali=30,48cm


b) wzrost liliputa= 16,51cm ( ponieważ : czeba obliczyć w słupku takim działaniem : 2,54x6,5=16,510 [ ale 0 nie trzeba pisać]

Wzost karła:.....= trzeba obliczyć 30,48x30= "i wychodzi ci wynik"



Pozdrawiam.. i cieszę się że mogłem pomóc :)

a ćw. 1 nie mogłem obliczyć :P
2 2 2
2010-04-14T16:34:56+02:00
A. 30,48cm
B
liliput: 16,51 cm
karzeł: 914,4 cm
1.
a) 0,90 zł
b) 2.25 zł
c) 1,44 zł
d) 0,225 zł
1 1 1