1.Podaj przystosowania tasiemców do pasożytniczego trybu życia.(3)
2.Jakie są objawy choroby i leczenie tych chorób?:
-glistnica,
-owsica,
-tasiemczyca
3.Charakterystyczna cecha budowy zewnętrznej i charakterystyczna cecha budowy układy rozrodczego:
-tasiemca uzbrojonego,
-glisty ludzkiej

TO JEST MI POTRZEBNE NA DZIŚ DAM NAJ NAJLEPSZEJ ODPOWIEDZI!!!

2

Odpowiedzi

2010-04-14T17:09:01+02:00
Zad.2
a) - zawroty głowy
- wzmożona pobudliwość nerwowa
-nagłe ataki bólu brzucha i wymioty

- leczenie odbywa się w domu. Jego celem jest eliminacja pasożytów z organizmu. Zasadą jest farmakoterapia z zastosowaniem preparatów. Dieta nie ma znaczenia dla skuteczności terapii. Po 2 tygodniach sprawdza się skuteczność leczenia.

b) - brak apetytu

-źle sypia, w nocy drapie się

- obgryzanie paznokci, zgrzytnie zębami

- problemy z koncentracją

-nie może usiedzieć w jednym miejscu



- Pod kontrolą lekarza stosuje się pojedynczą dawkę leku. Najczęściej jest to pyrantel, który poraża mięśnie robaków, w wyniku czego dochodzi do wydalenia pasożytów, lub mebendazol, który hamuje zdolność robaków do wykorzystania glukozy z otoczenia, co powoduje ich powolne obumieranie. Po 14 dniach od zakończenia leczenia należy wykonać badanie kontrolne na obecność pasożytów i ewentualnie powtórzyć kurację.

C) * rozstrój układu pokarmowego
* zawroty i bóle głowy
* bóle brzucha,
* brak apetytu,
* nieregularne i nieprawidłowe wypróżnienia,
* niespokojny sen.


-Kuracja polega na usunięcie tasiemca z organizmu i bywa zwykle dość długa. Spowodowane jest to tym że po usunięciu dorosłych osobników tasiemca karłowatego pozostają jeszcze w jelitach jajeczka zdolne do ponownego zakażenia, które tkwią jeszcze w błonie śluzowej. Kuracja musi być kontynuowana jeszcze przez pewien okres czasu.
47 2 47
co do *****************************************
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:11:11+02:00
Przystosowanie tasiemca:
-ciało tasiemkowate
-na głowie narządy czepne
- ciało pokryte kutikulą chroniącą przed strawieniem
- oddycha beztlenowo
-nie posiada układu pokarmowego
-jest obojniakiem
Obiawy i leczenie glistnicy:
Objawy:
- ogólne osłabienie
-zawroty głowy
-obrzęki twarzy
- nadmierna pobudliwość
-niedrożność jelit
Leczenie:
Stosuje się:
-pyrantel
-albeldazol
-mebendazol
Owsica:
Objawy:
-świąd odbytu
-brak apetytu
-nerwowosc
-niedokrwistość
Leczenie:
-to samo co u glistnicy
Tasiemczyca:
Objawy:
-chudnięcie
-osłabienie
-nudności
-biegunka
-zaparcia
Leczenie:
-lekarz bada rodzaj tasiemca i podaje odpowiednie leki
Cech zewnętrzne tasiemca uzbrojonego:
- posiada chaczyki w odróżnieniu od tasiemca nieuzbrojonego
Układ rozrodczy:
- w członach dojrzałych znajduje się macica
-są obojniakami
Cechy zewnętrzne glisty ludzkiej:
-cienka i długa
Układ rozrodczy:
- mają osobne płci
-składają jaja, które są wydalane z kałem żywiciela.
Mam nadzieję że pomogłam. Przepraszam za błędy językowe.
36 4 36