Odpowiedzi

2009-11-04T19:09:48+01:00
A+1 = -2
a = -3

b² = 4 => b=2 lub b= -2

odpowiedź: a = -3 i b=2 lub b= -2
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-04T19:20:06+01:00
W(x) =x³+(a+1)x²-x+b² i P(x)=x³-2x²-x+4
W(x)=P(x)
x³+(a+1)x²-x+b²=x³-2x²-x+4
Współczynniki przy tych samych potęgach muszą być równe więc muszą zachodzić równości

a+1=-2
b²=4

z tego że b²=4 mamy że b=2 lub b=-2
z tego że a+1=-2, mamy że a=-2-1=-3

Zatem dla a=-3, b=2 lub a=-3, b=-2 wielomiany W(x) i P(x) są sobie równe