Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:40:06+02:00
1. h=10×√3÷2=5√3
l=2πr
l=2π×5√3=10√3π

2. a) 2/3h=10√3÷3
l=2π×10√3÷3=20√3π÷3

b) 1/3h=5√3÷6
l=2π×5√3÷65√3π÷3
2010-04-14T16:42:50+02:00
1. .Jaką długość ma okrąg wpisany w sześciokąt foremny o boku dł. 10.

R= a
R= 10
l= 2 pi R
l= 2 * 10 pi
l= 20 pi

2.
a) Oblicz długość okręgu opisanego na trójkącie równobocznym o boku dl 10.

r= 10 pierwiastek z 3 / 2
r= 5 pierwiastków z 3
l= 2 pi * r
l= 2 * 5 pierwiastków z 3 pi
l= 10 pierwiastków z 3 pi

b) Oblicz długość okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny o boku dl. 5

r= 5 pierwiastków z 3 / 2
l= 2 pi * r
l= 2 * 5 pierwiastków z 3 pi / 2
l= 5 pierwiastków z 3 pi