Zad.2
Najpierw oszacuj ile mniej więcej zapłacisz za całe zakupy a później sprawdź wyniki swoich przypuszczeń na kalkulatorze.
a)
(arbuz) 0,80 kg po 3,60 zł / 1 kg
(pomidory) 2,2 kg po 1,40 / 1 kg
wartość przybliżona_______________________________
wartość dokładna_________________________________
b)
(cukierki) 0,3 kg po 6,50 / 1 kg
(ciasteczka) 0,75 kg po 14,20 zł / 1 kg
wartość przybliżona_______________________________
wartość dokładna_________________________________
c)
(marchewki) 0,37 kg po 2,30 zł / 1 kg
(ogórek) 57 dag po 2,80 zł / 1 kg
(fasolki szparagowe) 87 dag po 8,30 zł / 1 kg
wartość przybliżona_______________________________
wartość dokładna_________________________________
d)
(ziemniaki) 3,46 kg po 1,40 zł / 1 kg
(marchewki) 1,23 kg po 1,60 zł / 1 kg
(pietruszka) 46 dag po 2,20 zł / 1 kg
(papryka) 68 dag po 11,60 zł / 1 kg
wartość przybliżona_______________________________
wartość dokładna_________________________________

2

Odpowiedzi

2010-04-14T16:53:05+02:00
A)arbuz
przyb 5zł
dokł 4,5zł
pomidory
ok 3zł
3,08zł
razem przyb 8 zł
dokł 7,58
b)cukierki
2zł
1,95zł
ciastka
11zł
10,71zł
razem przyb 13zł
dokł 12,66zł
c)marchewka
1 zł
0,85 zł
ogórek
2 zł
1,6zł
fasolka
7zł
7,22zł
razem przyb 10 zł
dokł 9,67zł
d)ziemniaki
5zł
4, 84 zł
marchewki
2zł
1,87zł
pietruszka
1zł
1,01zł
papryka
8 zł
7,9zł
razem przyb. 16 zł
dokł 15, 62 zł



wydaje mi sie że tak ale w tym d nie jestem na 100 % pewna




10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:20:40+02:00
Najpierw oszacuj ile mniej więcej zapłacisz za całe zakupy a później sprawdź wyniki swoich przypuszczeń na kalkulatorze.
a)
(arbuz) 0,80 kg po 3,60 zł / 1 kg
(pomidory) 2,2 kg po 1,40 / 1 kg
wartość przybliżona__3zł+3zł=6zł_____________________________
wartość dokładna____2,88zł+3,08zł=5,96zł___________________________
b)
(cukierki) 0,3 kg po 6,50 / 1 kg
(ciasteczka) 0,75 kg po 14,20 zł / 1 kg
wartość przybliżona___1zł+11zł=12zł____________________________
wartość dokładna_____1,08zł+10,65zł=11,73zł____________________________
c)
(marchewki) 0,37 kg po 2,30 zł / 1 kg
(ogórek) 57 dag po 2,80 zł / 1 kg
(fasolki szparagowe) 87 dag po 8,30 zł / 1 kg
wartość przybliżona____1zł+1zł+8zł=10zł___________________________
wartość dokładna 0,851zł+1,596zł+ +7,221zł=9,668zł____________________________
d)
(ziemniaki) 3,46 kg po 1,40 zł / 1 kg
(marchewki) 1,23 kg po 1,60 zł / 1 kg
(pietruszka) 46 dag po 2,20 zł / 1 kg
(papryka) 68 dag po 11,60 zł / 1 kg
wartość przybliżona_____5zł+2zł+1zł+8zł=16zł__________________________
wartość dokładna____4,844zł+1,968zł+1,012zł++7,888zł=15,712zł_____________________________
30 4 30