Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:41:13+02:00
Papugi to podrodzina ptaków z rodziny papugowatych.
Ich głowa jest masywna i o podobnym u wszystkich papug kształcie.
Dziób jest masywny i hakowato zakończony, a jego górna część jest ruchoma i nachodzi na mniejsza dolną.
Warzywa są koniecznym dodatkiem papuziej diety. Dostarczają papugom nie tylko potrzebnych składników odżywczych ale też zapewniają im zajęcie.
Kłosy stanowią bardzo ciekawe urozmaicenie diety papug.

2 5 2
  • kl55
  • Rozwiązujący
2010-04-14T16:41:14+02:00
Papugi nierozłączki


Nierozłączki to małe, kolorowe papugi środkowej Afryki i Madagaskaru.
Ptaki te posiadają, podobnie jak u inne papugi, specyficzne ustawienie palców - dwa środkowe do przodu, a dwa brzegowe do tylu, co zwiększa chwytność kończyn. Nierozłączki wydają z siebie różne dźwięki.Odzywają się wtedy, gdy druga jest poza zasięgiem wzroku, po przebudzeniu i przed zaśnięciem oraz wtedy, gdy usłyszą innego ptaka zza okna.Niestety pogląd ten doprowadza do masowego krzyżowania gatunków nierozłączek i zmniejszenie liczebności ptaków "czystej krwi". Odkryto dziewięć gatunków nierozłączek (stare nazwy w nawiasach): czerwonoczelne, czarnogłowe, rudogłowe (Fischera), siwogłowe, czerwonogłowe, górskie (czarnoskrzydłe, taranta), krasnogłowe (niassa), czarnolice oraz obrożne (liberyjskie).Mimo niewielkich rozmiarów nierozłączek prezentują one już model zachowania większych papug. Zazwyczaj biegają po klatce, wspinają się po drabinkach i szukają pokarmu. Rzadko kiedy spokojnie siedzą na patyku, wolą zwisać głową w dół zaczepione o druty klatki.Codziennie zmieniaj im wode i ziarenka oraz myj dno klatki mozesz im nasypac specialnego piasku, papugi jedzą także owoce.


5 4 5
2010-04-14T17:06:33+02:00
Papuga:
Na świecie zyje około 320 gatunków papug. Najbardziej znanymi są papużki faliste oraz kakadu. Papugi charakteryzują się zakrzywionym dziobem. Pomaga on jej w rozłupywaniu orzechów, które obok owoców, nasion, korzonków i owadów stanowią podstawowe pożywienie papugi. Papugi mają wielobarwne upierzenie. Ich piękne pióra były wykorzystywane przez ludy tubylcze do sporządzania odświętnych strojów.
Wiele papug potrafi latać i dzięki temu może uciec przed drapieżnikami. Jednak papuga kakadu nie potrafi latać, gdyż utraciła tę zdolność w Nowej Zelandii (nie miała naturalnych wrogów) . Wiele ludzi hoduje papugi w domu (w specjalnych klatkach).
dane dotyczące kakadu m.in.:
- dł. ciała ok 50 cm
- waga 840-970 g

pisałam sama więc nikt inny tego nie będzie miał... jako źródło potraktuj książkę "Niezwykłe zwierzęta" D. Cieślak ...pare informacji z tamtą zaczerpnęłam ..:)
7 4 7