Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:35:18+02:00
X - liczba wszystkich pracowników
x=2/3x + 1/5x + 1+1+2
x=10/15+3/15+4
x-13/15=4
2/15x=4
1/15x=2
x=2*15
x=30

Odp:W Klopsie pracuje 30 pracowników.

Licze na najlepsze:).
2010-04-14T16:39:21+02:00
X-liczba wszystkich pracowników.
2/3x+1/5x+1+1+2=x
10/15x+3/15x+4=x
13/15x-15/15x=-4
-2/15x=-4/-2/15x
x=30. !

Pozdrooo ; ]
2010-04-14T16:40:10+02:00
2/3x- sprzedawcy
x - cała załoga
1/5 x - urzędnicy
4- reszta

2/3x+ 1/5x+4= x/*15
15*2/3x+15*1/5+15*4=15*x
10x+3x+60=51x
10x+3x-15x= (-60)
-2x=-60/: (-2)
x=30

odp. W klopsie pracuje 30 osób/