Zadanie : Porównaj kijankę z osobnikiem dorosłym , wypełniając tabelę.

PORÓWNYWANA CECHA | KIJANKA | DOROSŁA ŻABA
............................................................................................ 1. ŚRODOWISKO ŻYCIA | 1. | 1.

2.KSZTAŁT CIAŁA | 2. |2.

3.NARZĄD WYMIANY |3 |3.
GAZOWEJ |
4. PORUSZANIE SIĘ |4. |4.


PS . PROSZĘĘĘĘ PILNE NA DZIŚŚ

3

Odpowiedzi

2010-04-14T16:39:06+02:00
1. Kijanka tylko w wodzie żaba na ladzie i w wodzie
2. żaba kończyny ma a kijanka jest cienka i ma ogon
3. kijanka skrzela żaba płuca tego nie jestem pewna
4. skacze i pływa żaba kijanka tylko pływa
11 2 11
2010-04-14T16:44:38+02:00
1.Środowisko życia:
-Dorosły osobnik: Lądowe i wodne.

-Kijanka: Wodne

2.Kształt Ciała

-Dorosły osobnik: Krępe krótkie ciała. Tylnie kończyny są znacznie dłuższe niż przednie.Pomoiędzy palcami tylnbich kończyn mają błonę.

-Kijanka: Opływowy. Nie podobny do dorosłego osobnika.

3.Narząd wymiany gazowej:

- Dorosły osobnik: płuca oraz przez skórę

-Kijanka: Skrzela

4. Poruszanie się:

- Dorosły osobnik: Skakanie i pływanie

- Kijanka: Pływanie
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T17:04:45+02:00
Co mi przyszło rozwiązywać ^^ więc scharakteryzujmy te żabole i kijanki ;)

środowisko życia:
kijanki:
żyją w wodzie
żaba:
żyją na lądzie szczególnie w terenach podmokłych oraz również w wodzie
kształt ciała:
kijanka:
ogon, skrzela, oczy bez powiek
żaba:
Ciało krótkie, bez ogona, pokryte gładką skórą, długie kończyny tylne, palce złączone błoną pławną. Posiadają długi i lepki język. Żaby posiadają kręgosłup składający się z 9 kręgów oraz kości ogonowej.
narząd wymiany gazowej:
kijanka:
oddycha skrzelami
żaba:
żaba oddycha workowatymi płucami oraz przez skórę
Poruszanie się:
kijanka:
porusza się dzięki ogonowi pionowo otoczonemu płetwą,który stanowi główną siłę napędową kijanki oraz narządowi balansyjnemu
żaba:
porusza się ona dzięki rozbudowanym kończynom dobrze na ladzie i wodzie lecz w wodzie w poruszaniu pomaga jej ciało pokryte śluzem

Hmm.. koniEc;)
Liczę na naj bo się naparacowałam z tą żabia sprawą
Pozdrowionka!;)
26 4 26