Wskaż podobieństwa i różnice miedzy olimpiadami odbywającymi sie w starożytności a olimpiadami dzisiejszymi. uwzględnij m.in to :
-jak często sie odbywają
-gdzie sie odybywaja
-jakie dyscypliny sportowe należą do programu igrzysk
-kto bierze udział w zawodach
-jak nagradzani są zwycięzcy
-jakie imprezy towarzyszą zmaganiom sportowców

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T16:44:42+02:00
Witam ! :)
Olpimipada odbywa sie zawsze co cztery lata kiedys to nie było tak jak we wspolczesnych latach. Olimpiada odbywala sie w starozytnosci w 776 r p.n.e. w bodajze Atenach (pierwsza olimpiada) ;) a w tych latach sie odbywajka w roznych panstwach. Do programy igrzysk olimpiijskich naleza wiele rodzaji dyscyplin góownie obecnie w czsach dzisiejszcyh to : rzyt dyskiem, młotem, skok o tyczce biegi na rozne dystanse (100, 200 400 800 1500 a nawtr 3 i wiecej kilomterow ) w starozytnosci to był tylko rzut dyskiem biegi i skok w dal .
W starozytnosci nie brały udziału KOBIETY tylko sami męzczyzni. W obecnych czsach startuja mezczyzni jak i kobiety :)
Kiedy byłi nagradzani tylko iwylacznie medalami do 4 miejsca (złoto srebro braz i platyna ) albo jakies puchary z orderami (wience takie zakadano na szyje) We wspolczesnych czsach są tylko 3 miesjca nagrodzone medalami :) złoto srebro braz
Co dalej , imprezy towarzyszą zmaganiom sportowców obecnie to rozne dyscypliny :) napewno znacznie wiecej niz w czasach starozytnych :
to tyle :) licze na naj i pozdrawiam
34 2 34
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:45:07+02:00
Starozytne :

-zwyciescy dostawali wieńce
-w zawodach brali udzial tylko mężczyźni
-odbywały się wyłącznie w Olipmii
-brali udzial tylko Grecy
-odbywały sie tylko latem
-dyscypliny były tylko indywidualne
-nagradzano tylko I miejsca
-igrzyska trwaly tylko 5 dni
-mialy charakter kulturowy, rteligijny
-były podzielone dla dorosłych i młodzieży
-zapalano święty ogień
-zawodnicy występowali nago

współczesne:

-nagradza się pieniedzmy, medalami
-biora udział i kobiety i mężczyxni
-odbywają sie w różnych państwach
-biorą udział obywatwatele różnych państw
-odbywają sie latem i zimą
-dyscypliny są grupowe i indywidualne
-nagradza sie trzy pierwsze miejsca
-igrzyska trwaja 2 tygodnie
-mają charakter świecki
-tylko kategoria dla doroslych
-zapala sie znicz olimpijski
-uczestnicy występuja w ubraniach

Mam nadzieję, ze przydała się moja pomoc ;]
58 4 58