Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:42:34+02:00
Z tw. Pitagorasa:
a² + b² = c²
gdzie: a i b - przyprostokątne, c - przeciwprostokątna
c = 2,5m = 25dm
a = 20dm
b = ?
20² + b² = 25²
400 + b² = 625
b² = 625 - 400
b² = 225 /√
b = 15 [dm]
2010-04-14T17:11:51+02:00
A=20dm
b=?
c=2,5m=25dm

a2+b2=c2
(20dm)2+b2=(25dm)2
400dm2+b2=625dm2
b2=625dm2 - 400dm2
b2=225dm2/ √
b=√225dm2
b=√225dm
b=15dm czyli 1,5m