Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:43:46+02:00
Dzieje się tak , ponieważ w coraz to dalszej odległości od równika tym chłodniej, a klimat jest przede wszystkim zależny od temperatury. Strefy roślin natomiast są zależne od klimatu i temperatury. Różne rośliny są przystosowane do różnych temperatur.









23 4 23
Dzięki 
DZIĘKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
k';]'k;;k
k\
thx
2010-04-14T16:44:49+02:00
Na równiku jest najbardziej gorąco. Im dalej od równika tym zimniej. Stąd biorą się strefy klimatyczne - np.strefa klimatów okołobiegunowych jest najdalej od równika i jest najzimniejsza. To ciepło bierze sie z oświetlenia ziemi. Do równika promienie słońca docierają najbardziej. Strefa roślinna jest uzależniona od strefy klimatu ponieważ nie każda roślina może rosnąć w jakiejś strefie.
13 3 13