Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:41:26+02:00
Wokółpacyficzna (75% trzęsień ziemi) - tzw. "pacyficzny pierścień ognia", obejmująca pacyficzne wybrzeża obu Ameryk, Aleuty, Kuryle, Japonię, Filipiny, Mariany, Nową Gwineę, Nowe Hebrydy, Fidżi, Samoa, Tongę, Kermadec i Nową Zelandię,
alpejsko-himalajska - obejmująca strefę fałdowań alpejskich od Azorów przez Włochy, Grecję, Turcję, Iran, Afganistan, Himalaje aż po Indonezję,
grzbietów śródoceanicznych i ryftów kontynentalnych (np. Wielkie Rowy Afrykańskie, ryft Bajkału i inne),
wewnątrzpłytowe - związane z głębokimi uskokami wewnątrzpłytowymi.
22 4 22
2010-04-14T16:43:27+02:00
Ameryka północna południowa Afryka Azja;)
13 3 13