Odpowiedzi

2009-11-04T19:17:07+01:00
⅓*⅞=7/24 ----> tyle litra miesci sie w jednej butelce

21l / (7/24)= 72 ---> ilość płynu dzielimy, przez ilosc plynu ktory miesci sie w jednej butelce i wychodzi nam liczba potrzebnych butelek

Odp: Kuba musi przygotowac 72 butelki
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T19:19:35+01:00
1/3 * 7/8 = 7/24

21: 7/24 = 21/1 * 24/7 = 72

wytłumaczenie: najpierw mnożymy 1/3 i 7/8 a wynik dzielimy przez ilość butelek wyszło 72 bo w 2 działaniu przy mnożeniu 21 i 7 skrócą się przez 7.


odp.:Do rozlania 21l soku do butelek o pojemności 1/3l zapełniając 7/8 objętości butelek potrzeba 72 butelki.
2 5 2
2009-11-04T19:33:52+01:00
7/8 X 1/3 = 7/24
7/8 butelki o pojemnośći 1/3 l to 7/24 l
21:7/24 = 21 X 24/7 = 504/7=72
Rozlewając 21l soku do butelek o pojemności 7/24l kuba musi przygotowac 72 butelki.
1 2 1