Odpowiedzi

2010-04-14T16:59:04+02:00
V=axbxc
V=30cmx40cmx60cm=120cm²x60cm=72000cm³
72000cm³=72dm³
(ponieważ jest wypełnione w 5/6) 72dm³ / 6 = 12dm³
12dm³x5=60dm³
1dm³=1l
1l=1kg
60dm³=60l
60x1=60
czyli 60kg
60kg+6,5kg=66,5kg
Odp. To akwarium z wodą waży 66,5kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:59:54+02:00
Dane;
H-30cm=3dm
a-60cm=6dm
b-40cm=4dm
wody5/6
masa akwarium- 6,5kg
1l=1dm^3=1kg - 1litr=1dm sześciennemu =1kg

3dm*5/6=2,5dm wysokość wody w akw.

V-obj.
V=6dm*4dm*2,5dm=
24dm*2,5dm=
60dm^3 sześciennych

60dm^3 sześciennych =60litrów
60litrów=60kg
60+6,5=66,5kg- waga akwarium z wodą .