Bardzo długi tekst liczę na szybką pomoc


Sen miałem dziwny. A tak to było :
w tłumie kosmitów na placu stałem .200 ich oczu na mnie patrzyło, ale zarysów ciał nie widziałem wtem usłyszałem - hej ziemianie , zadam ci teraz trudne pytanie . Musisz się śpieszyć, bo gdy noc minie, chcemy gotowe mieć rozwiązanie .
Kilku z nas ma jak ty , oczu parę . A siedmiu więc ma dwie pary. A czworo oczu ponad twą miarę mam ja, ma brat mój i ojciec stary.
Połowę grupy już omówiłem, resztę mych druhów ma oko jedno .
Z jak liczną grupą tutaj przybyłem ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:45:07+02:00
ANALIZA DANYCH:
200-liczba oczu wszystkich kosmitów
x- liczba kosmitów dwuokich Kilku z nas ma, jak ty , oczu parę.
x+7-liczba kosmitów czterookich O siedmiu wiecej ma ich dwie pary.
3 liczba kosmitów sześciookich A czworo oczu ponad twa miarę Mam ja, ma brat i ojciec stary.
x+x+7+3– liczba kosmitów jednookich Połowę grupy już omówiłem, Reszta mych druhów ma oko jedno.

ROZWIĄZANIE:
Obliczam liczbę kosmitów dwuokich
2x+4(x+7)+6*3+x+x+7+3=200
2x+4x+28+18+x+x+10=200
8x+56=200
8x=200-56
8x=144 /:8
x=18

Teraz obliczam ilość wszystkich kosmitów
x+x+7+3+x+x+7+3,
18+18+7+3+18+18+7+3=92

Odp: Wszystkich kosmitów było 92 osobników.
1 5 1
2010-04-14T16:50:07+02:00
200 oczu

x- dwoje oczu
siedmioro x 4 oczu= 28 oczu
troje x 8oczu= 24 oczu
y- jedno oko