Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T16:51:05+02:00
D=½a
d=3
d=2r
2r=3
r=1,5

Wzór na długosc koła:
l=2πr
l=2×1,5×π
l=3π≈3×3,14

odp.Dł koła wynosi 3π
1 5 1
  • uire
  • Rozwiązujący
2010-04-14T16:52:00+02:00
Przekątna kwadratu = średnica okręgu
Wzór na przekątną kwadratu o boku a: a√2 (można wyprowadzić z tw. Pitagorasa)
Promień okręgu: 1/2 średnicy

l-średnica okręgu
r-promień okręgu
a-bok kwadratu
O-długość okręgu

l=a√2
l=6√2
r=1/2*6√2
r=3√2

Wzór na długość okręgu: 2πr (lub πl)
O=6√2*π=6√2*3,14=18,84√2 (lub jeżeli nie trzeba wyliczać π to zostawiamy 6√2π)

Pozdrawiam
1 5 1
2010-04-14T16:54:40+02:00
A²+a²=(2r)²
6²+6²=4r²
36+36=4r²
4r²=72 /:4
r²=18
r=√18
r=√9×2
r=3√2

Dł.=2πr
Dł.=2×π×3√2
Dł.=6√2π
1 5 1