Odpowiedzi

2010-04-14T16:49:22+02:00
Oznacza ludzi pogrążonych w smutku, dotkniętych nieszczęściem: tych, których traktuje się niesprawiedliwie, bezsilnych, biednych.
14 2 14
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T16:50:39+02:00
Ubogi to ten, ktory wszystko ma u Boga, bogaty Bogiem, przepelniony Bogiem i Jego Miloscia. Jezus to najdoskonalszy wzor ubogiego w duchu: "On, istniejac w postaci Bozej, nie skorzystal ze sposobnosci, aby na rowni byc z Bogiem, lecz ogolocil samego siebie, przyjawszy postac slugi..."(Flp. 2, 6-11). Drugim wzorem ubogiego w duchu jest Maryja.
Wydaje mi sie, ze pokorny sercem i ubogi w duchu to jedno i to samo. Byc ubogim w duchu, to nie polegac na sobie, na swojej wiedzy, madrosci, doswiadczeniu, ale stawac w prawdzie przed Bogiem ("kimze jestem przed Twoim obliczem; prochem i niczym") i zawierzac i oddawac Mu nieustannie siebie z dziecieca ufnoscia wyznajac za swietym Pawlem: "Wszystko moge w Tym, ktory mnie umacnia" (Flp.4,13)
2010-04-14T17:23:20+02:00
Jest to człowiek który jest wierzący lecz nie praktykujący.
To znaczy że człowiek uwarz się za katolika lub jak w innej wierze
lecz wcale nie pogłębia swojej wiary np. jest ochrzczony przyją
komunię święta uzyskał bierzmowanie zawarł małżeństwo i uważa że już mu nic nie potrzebne ze strony jego wiary i myśli że jest już na tyle mądry że wszystko wie
12 2 12