Ćw.1
Jakie czynniki są niezbędne, aby zaszła reakcja fotosyntezy?
Ćw.2
Uzupełnij zapisy słowne przebiegu reakcji wymiany.
a) chlorek cynku + .................... -------> .................. + chlorek sodu
b) tlenek ołowiu(II) + ................ -------> ................. + tlenek węgla(IV)
c) .................... + siarczek baru -------> siarczek potasu + ..................
d) tlenek wodoru + .................... ---------> tlenek magnezu + ................
e) węgiel + .................... --------> żelazo + tlenek ...................
Proszę! Pomóżcie! Potrzebuję to na piątek, więc proszę o szybkie odpowiedzi! Najwyżej do jutra! I jeśli by były poprawne to będzie super! :)

3

Odpowiedzi

2009-11-04T19:21:46+01:00
Ćw 2
a) chlorek cynku + sód -------> cynk + chlorek sodu
b) tlenek ołowiu(II) + węgiel -------> ołów + tlenek węgla(IV)
c) potas + siarczek baru -------> siarczek potasu + bar
d) tlenek wodoru + magnez ---------> tlenek magnezu + wodór
e) węgiel + tlenek żelaza --------> żelazo + tlenek węgla
6 2 6
2009-11-04T19:23:19+01:00
1. Niezbędna jest energia słoneczna i chlorofil.

2.a) chlorek cynku + sód-------> cynk + chlorek sodu
b) tlenek ołowiu(II) + węgiel------>ołów + tlenek węgla(IV)
c)potas + siarczek baru-------> siarczek potasu + bar
d) tlenek wodoru + magnez---------> tlenek magnezu + wodór
e) węgiel + tlenek żelaza -------> żelazo + tlenek węgla(IV)

Na pewno jest dobrze ;]
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T20:32:54+01:00
1. Niezbędnę są energia słoneczna, chlorofil i woda. ;)
2. a) chlorek cynku + sód -------> ..cynk + chlorek sodu
b) tlenek ołowiu(II) + węgiel -------> ołów + tlenek węgla(IV)
c) tlenek potasu + siarczek baru -------> siarczek potasu + bar
d) tlenek wodoru + magnez ---------> tlenek magnezu + wodór
e) węgiel + tlenek żelaza --------> żelazo + tlenek węgla


To jest na 100% dobrze... Robiliśmy to na lekcji ;)
12 4 12